"Śląskie na każdą pogodę" w "Pytaniu na śniadanie" TVP2

Data publikacji:
05 Grudzień 2025
Odsłuchaj tekst

Śląskie na każdą pogodę – ogólnopolska kampania promująca turystykę w województwie śląskim

Trwa ogólnopolska kampania „Śląskie na każdą pogodę”, którą realizuje Śląska Organizacja Turystyczna i której celem jest odbudowa wizerunku regionu i ożywienie ruchu turystycznego w województwie śląskim. Szczególną uwagę poświęcono miejscom najbardziej dotkniętym skutkami powodzi z września 2024 roku – Śląskowi Cieszyńskiemu, Beskidom i Krainie Górnej Odry oraz Pszczynie i okolicom. Projekt realizowany jest w ramach Programu przeciwdziałania skutkom powodzi z września 2024 r. – promocja turystyczna regionów poszkodowanych, środki na ten cel pochodzą z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej, których dysponentem jest Ministerstwo Sportu i Turystyki. Łączny budżet kampanii wynosi 1.000.000 zł, z czego połowa finansowana jest z Ministerstwa Sportu i Turystyki. Pozostałe środki pochodzą z dodatkowej składki Województwa Śląskiego oraz budżetu Śląskiej Organizacji Turystycznej.

Kampania podkreśla różnorodność i całoroczną atrakcyjność turystyczną województwa śląskiego – od górskich wędrówek i sportów zimowych, przez bogate dziedzictwo przemysłowe i kulturowe, aż po piękno natury. Kampania obejmuje szerokie działania promocyjne w mediach, przestrzeni miejskiej oraz internecie. W telewizji pojawijają się felietony prezentujące atrakcje regionu i jego całoroczną ofertę turystyczną - „Pytanie na śniadanie” w TVP2. Równolegle kampania jest obecna w przestrzeni miejskiej Warszawy, Krakowa oraz na lotnisku Katowice Airport, gdzie pojawiły się grafiki i materiały promocyjne na ekranach, billboardach i środkach komunikacji miejskiej. Silny akcent położono także na promocję w mediach społecznościowych. W serwisach YouTube, Facebook i Instagram publikowane są filmy promocyjne, zdjęcia i posty zachęcające do odkrywania uroków województwa śląskiego.

FELIETONY W "PYTANIU NA ŚNIADANIE" TVP2

Najbliższy felieton promujący zimę na Śląsku Cieszyńskim i w Beskidach, zostanie wyemitowany w sobotę 13 grudnia w „Pytaniu na śniadanie” w TVP2 - z udziałem wspaniałych osób: Adama Małysza, Marii Pietruszki z Restauracji Chata Olimpijczyka Jasia i Helenki w Wiśle (Szlak Kulinarny Śląskie Smaki), Anety Legierskej (Osobowość Ziem Górskich 2025) i Mateusza Kurowskiego - m.in. na skoczni w Wiśle-Malince, w ośrodku narciarskim Klepki oraz w Stolicy Pradziadków-Muzeum Kuchni Regionalnej w Wiśle. A nad całością realizacji nagrania czuwał niezastąpiony Mirek Riedel.
śląskieśląskieśląskieśląskie
śląskieśląskieśląskie
śląskie

 

 

 

 

------------------------------------------

W ramach projektu przygotowano także zestaw materiałów promocyjnych utrzymanych w spójnej identyfikacji wizualnej.

Środki pozyskane przez Śląską Organizację Turystyczną z dotacji Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz z dodatkowego wsparcia samorządu Województwa Śląskiego (stanowiącego wkład własny do projektu), umożliwiają wzmocnienie działań promocyjnych w obszarze turystyki. Intensyfikacja komunikacji oferty turystycznej województwa śląskiego w regionach, z których pochodzi najwięcej odwiedzających – przede wszystkim w Warszawie i Krakowie – przyczynia się jednocześnie do budowania wizerunku województwa śląskiego, jako atrakcyjnego kierunku turystycznego o każdej porze roku. Z tego właśnie słynie województwo śląskie, z oferty dopasowanej na każdą pogo

 śląskie

Twoja ocena:
Ocena: 0.0 (Oddano 0 głosy)
Wyświetlenia:  11
Pogoda
Katowice