Szlak swój początek ma w Myszkowie przy dworcu kolejowym, a kończy się w Poraju. Ma 62 km długości i oznakowany jest kolorem niebieskim. Trasa jest zróżnicowana pod względem nawierzchni, dlatego zalecany jest uniwersalny rower, np. crossowy lub gravel. Jeśli chodzi o poziom trudności to jest to szlak dla średniozaawansowanych rowerzystów, którzy mają już doświadczenie z takimi odległościami.
Szlak Hutnictwa, Mysłów, fot. Damian Berłowski - roweremposlasku.pl
Trasa w większości prowadzi po asfaltowych drogach publicznych (63%). Poza ul. 1 Maja w Myszkowie są to drogi z małym ruchem samochodowym. Drogi rowerowe stanowią 3% szlaku, a drogi terenowe 33%. O ile drogi szutrowe są całkiem dobrej jakości i przyjemnie się po nich jedzie to leśne drogi gruntowe już takie nie są. Między Porębą a dzielnicą Będusz w Myszkowie jedzie się bardzo błotnistą drogą leśną, a za wsią Gęzyn pełną kamieni, korzeni i piasku.
Szlak Hutnictwa, Pińczyce, fot. Damian Berłowski - roweremposlasku.pl
Trasa oznakowana jest kolorem niebieskim, ale jest ono niewystarczające. Wielu znaków brakuje, wiele jest starych i mało czytelnych. Natomiast można zobaczyć także nowe znaki R-3 w Myszkowie.
Szlak Hutnictwa, Myszków, Damian Berłowski - roweremposlasku.pl
Szlak przebiega tuż obok starej huty w Myszkowie oraz w pobliżu wieży wsadu wielkiego pieca w Porębie, ale głównie prowadzi przez tereny zielone i małe wsie powiatu myszkowskiego. Po drodze zobaczyć można zabytkowe kościoły w Myszkowie i Koziegłówkach, a także rynek średniowiecznego miasta jakim są Koziegłowy.
Szlak Hutnictwa, Myszków, stara huta w Myszkowie, fot. Damian Berłowski - roweremposlasku.pl
Szlak Hutnictwa, Poręba, wieży wsadu wielkiego pieca, fot. Damian Berłowski - roweremposlasku.pl
Szlak Hutnictwa, Myszków, Kościół Wniebowzięcia NMP, fot. Damian Berłowski - roweremposlasku.pl
Szlak Hutnictwa, Koziegłówki, Kościół pw. św. Antoniego Padewskiego, fot. Damian Berłowski - roweremposlasku.pl
Szlak Hutnictwa, Koziegłowy, średniowieczny rynek, fot. Damian Berłowski - roweremposlasku.pl
Szlak Hutnictwa, Koziegłowy, Kościół św. Marii Magdaleny i Bożego Ciała, fot. Damian Berłowski - roweremposlasku.pl
To idealny szlak pod dojazd pociągiem. Zaczyna i kończy się na dworcu kolejowym. Zarówno w Myszkowie jak i Poraju zatrzymują się pociągi Kolei Śląskich. Przy obu dworcach są również parkingi, więc można zostawić samochód i wrócić do niego pociągiem.
Poziom trudności | Czas podrózy [min] | Dodaj do planera | ||
---|---|---|---|---|
rowerowy | umiarkowanie trudny | 248.00 [min] | |
Nazwa | Wartość |
---|---|
CAŁKOWITY DYSTANS [KM] | 62.07 |
CAŁKOWITY DYSTANS PODJAZDÓW [KM] | 30.94 |
CAŁKOWITY DYSTANS ZJAZDÓW [KM] | 31.03 |
CAŁKOWITY DYSTANS PO PŁASKIM TERENIE [KM] | 0.10 |
SUMA PODJAZDÓW | 292.00 |
SUMA ZJAZDÓW | 291.00 |
MINIMALNA WYSOKOŚĆ [M N.P.M.] | 244.00 |
ŚREDNIA WYSOKOŚĆ [M N.P.M.] | 305.00 |
MAKSYMALNA WYSOKOŚĆ [M N.P.M.] | 360.00 |
Szlak hutnictwa: Myszków - Poraj : | |
---|---|
Długość szlaku | 62.07 [KM] |